Тут надають

якісні послуги!

Центр надання адміністративних послуг

Зеленопідська територіальна громада

10.06.2025 10:30

В Раді розповіли, коли чекати на здешевлення ліків та чому в Україні подорожчали антибіотики

a34acc2e-786a-4410-be33-f2bec5c71a6b.jpg

Ціни на ліки – питання, що завжди хвилює суспільство. Під час війни, вартість медикаментів настільки відчутно вдарила по гаманцях українців, що регулювання ціноутворення стало предметом рішення Ради національної безпеки і оборони України. Вже в лютому поточного року Президент Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБО «Про додаткові заходи щодо забезпечення доступності лікарських засобів для українців». Його мета – зниження цін на ліки, через встановлення граничних постачальницько-збутових надбавок не вище десяти відсотків. Коли ж тепер українцям очікувати на нові цінники в аптеках, та чому замість анонсованого здешевлення деякі ліки навпаки суттєво зросли в ціні «Комерсант Український» з’ясовував у Голови підкомітету з питань фармації та фармацевтичної діяльності Комітету ВР з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування Сергія Кузьміних.

За його словами, ліки таки здешевшають. І найвірогідніше, що це станеться після спеціальної “маркетингової постанови КМУ”.

“Ліки здешевшають. Думаю, після постанови про маркетинг, де буде не в такій великій кількості маркетингова маржа, а в меншій. Я думаю, після постанови ми будемо спостерігати з вами зниження цін на ліки. Тому що маркетинг, як ми розуміємо, він завжди формується в ціні виробника. Коли саме буде прийнята постанова про маркетинг – точно не скажу. Не від нас залежить. Міністерство охорони здоров’я подає свої пропозиції на регулятора, далі проєкт розглядатиме Кабмін”, – говорить Сергій Кузьміних.

 

За його словами зараз існує два варіанти “маркетингової” постанови. Перший варіант проєкту передбачає, що маркетингова націнка не може перевищувати 12% від всього обігу ліків в аптеці. Другий проєкт документа пропонує перекласти регулювання відсотка, який може сплачуватись за маркетинг, у вартість лікарського засобу, не маркетуючи тільки одну назву ОТС-препарату, а на групу препаратів, які продає той чи інший виробник.

Маркетинг на ОТС-препарати пропонується обмежити 18%. І плюс ще дозволити приблизно до 2% умовного маркетингу від обʼєму продаж конкретного виробника усіх рецептурних ЛЗ. Щоправда в останній версії постанови ці відсотки збільшені до 20% на ОТС групу та 3% на рецептурну групу. Вцілому другий варіант виходить 8-9% маркетингу від всього обсягу ліків.

Анонс від МОЗ

В Міністерстві охорони здоровя заявили, що у 2025 році фармацевтичний ринок України очікує важливе оновлення: аптеки отримають право напряму конкурувати за наданням маркетингових послуг виробникам лікарських засобів.

Міністр Віктор Ляшко, зокрема, запевняв у тому, що обмежень на відсоток маркетингу для аптек не буде, і це дозволить аптекам конкурувати між собою. Від цього мають виграти й менші мережі, які раніше не мали доступу до маркетингу.

Крім того, якщо раніше виробники були змушені платити аптекам просто за потрапляння на полицю, без прозорості щодо послуг. То наразі міністерство працює над запобіжниками, аби маркетинг не впливав на здорожчання ліків, а стимулював просування якісного товару на конкурентному ринку.