16.07.2025 11:05
Яка вартість переоформлення будинку в селі у 2025 році

Основні тези
- Під час переоформлення будинку у 2025 році в Україні передбачені три види податків: прибутковий податок, військовий збір та збір до Пенсійного фонду, їх розмір залежить від вартості будинку і ситуації.
- Додаткові витрати включають послуги оцінювача, нотаріуса та реєстрацію права власності, які оплачуються окремо і залежать від регіону та обставин угоди.
При продажу будинку, а відповідно і його переоформленні, накладаються певні податкові зобов'язання. Відповідно, продати свій будинок, не заплативши податки не вийде.
Які податки треба заплатити під час продажу будинку?
Сума обов'язкових витрат може бути різною залежно від конкретної ситуації, передає 24 Канал із посиланням на "Маяк". Під час переоформлення будинку у 2025 році доведеться платити за різні послуги.
Під час проведення операцій з переоформлення нерухомості, зокрема будинків і котеджів, в Україні передбачені три види податків:
- прибутковий податок (податок на доходи фізичних осіб або ПДФО) – сплачує продавець у розмірі 5% від вартості будинку, якщо нерухомість перебуває у власності менше ніж 3 роки, це не перший продаж нерухомості за звітний рік або продавець отримував дохід із будинку;
- військовий збір – сплачує продавець у розмірі 5% від вартості будинку незалежно від терміну володіння об'єктом або інших особливостей угоди;
- збір до Пенсійного фонду – сплачує покупець у розмірі 1% від вартості об'єкта, але тільки в тому разі, якщо купує нерухомість не вперше і не стоїть на квартирному обліку.
Точну суму податків можна дізнатися тільки після того, як буде проведена оцінка нерухомості. На підставі оціночної вартості будинку розраховується сума прибуткового податку, військового збору та збору до Пенсійного фонду.
Скільки візьме за свої послуги оцінювач?
Під час підготовки документів для нотаріального оформлення потрібно замовити оцінку будинку. Вартість послуг незалежних оцінювачів може різнитися. Орієнтовна вартість послуг з оцінки будинків для продажу становить 1000 гривень з терміном виконання 1 день.
Зверніть увагу! У більшості випадків при переоформленні приватного будинку продавцю доведеться додатково замовити проведення оцінки земельної ділянки. Таку вимогу висувають нотаріуси: у пакеті документів має бути й експертна оцінка землі, на якій розташований будинок. Оцінка земельної ділянки оплачується окремо і коштує орієнтовно 1000 гривень.
Під час підготовки документів для оформлення купівлі-продажу будинку оцінювач готує два звіти і вимагає для проведення процедури такі документи:
- щодо будинку – документи на право власності (договір купівлі-продажу, договір дарування, свідоцтво про право власності, виписка з Держреєстру), техпаспорт;
- щодо земельної ділянки – документ на землю (державний акт, якщо йдеться про ділянку, оформлену понад 10 років тому);
-
Згідно з чинним законодавством, замовити оцінку приватного будинку може тільки особа, яка має відношення до об'єкта. Найчастіше замовником виступає продавець нерухомості.
- щодо власника об'єкта – паспорт, ідентифікаційний код.
- 5 днів – 302,80 гривні (0,1 ПМПО);
- 2 дні – 3028 гривень (1 ПМПО);
- 1 день – 6056 гривень (2 ПМПО);
- 2 години – 15 140 гривень (5 ПМПО).
-
У разі одночасної реєстрації прав на житловий будинок і ділянку землі подаються різні заяви, тобто збір сплачується за кожен об'єкт окремо. Від сплати збору звільняються громадяни, які мають 1 – 2 категорію постраждалого від Чорнобильської катастрофи та особи з інвалідністю 1 – 2 групи.
Зверніть увагу! Податки і держмито може повністю оплатити лише покупець або ж за домовленістю можуть оплатити навпіл продавець і покупець, оскільки законодавчо це питання не врегульоване. Сторони розподіляють ці витрати самостійно. Точна сума додаткових витрат при переоформленні будинку залежить від вартості послуг оцінювача, нотаріуса, вартості будинку і податків.
-
Поділитись
Дізнайтеся також
16/07/2025
Базова соціальна допомога 2025. Хто може звернутися, розмір виплат, як оформити і кому відмовлять
16/07/2025
Хвилина мовчання
Усі новини