Центр надання адміністративних послуг

Зеленопідська територіальна громада

18.11.2024 09:54

Техніка: «Реальна-Ідеальна сімейка»

ed6d642c-45ff-4e58-bd37-2bd453cba396.jpg

Мета: діагностика та корекція взаємин, емоційного клімату в сім'ї.

завдання:

- створити можливість побувати в ролі іншого учасника сімейної системи;

- можливість подивитися й відчути актуальну сімейну ситуацію

очима іншого члена сім'ї;

- прояснення стратегій виходу на усвідомлення можливих варіантів поліпшення (гармонізації) ситуації в родині.

Інвентар: аркуш паперу А-3, фарби гуаш або акварель, пензлі, баночка для води, простий олівець, ластик.

Час роботи: 60-90 хвилин

Вікові рамки: від 6 років

Інструкція та виконання техніки:

вступ:

Родині, яка прийшла на консультацію, пропонується ситуація, коли всім разом на аркуші ватману фарбами необхідно намалювати картину під назвою «Реальна-Ідеальна сімейка».

Основна частина: У кожного є можливість просто так, граючись, вибрати роль когось із родини, але не свою. На аркуші паперу фарбами протягом 20 хвилин потрібно намалювати образ обраного члена сім'ї.

Психолог фіксує те, як вибираються ролі для малюнка, як відбувається взаємодія, як сім'я спілкується під час малювання (гумор, сарказм, агресія, слова підтримки), хто проявляє лідерські якості, а хто підпорядковану роль або відсторонену і т. д.

Психологом під час виконання завдання аналізується сам малюнок з точки зору розміщення, взаємодії з іншими фігурами, розміру на аркуші, кольору і т.д.

Після закінчення відбувається обговорення. Кожен по черзі розповідає або записує, а потім каже вголос:

Яку роль він зображував, в якому образі?

Чому було обрано образ саме цієї людини?

Як малювалося, які почуття виникали під час малювання образу?

Що образ може розповісти про самого себе?

Чи змінювалося ставлення до цього образу в процесі малювання?

Як почуває себе образ в намальованій сімейній системі, серед інших образів?

Яке послання він несе? Що образ хоче повідомити іншим на малюнку?

До якого висновку, до якої ідеї про відносини в родині прийшов автор, побувавши в образі іншого?

Що хочеться сказати, зробити зараз щодо реальної людини, побувавши в її ролі?

Які 3 простих дії готовий учасник робити щодня до наступного заняття (починаючи з сьогоднішнього дня), щоб поліпшити відносини з тим, чий образ він малював?

Важливо закінчити заняття на позитивній ноті, в ресурсному стані всіх членів сім'ї.

Для цього в кінці можна витягнути карту-підказку з колоди МАК «Колесо життя», «Ошо», «Послання ангелів» або ін. В контексті гармонізації ситуації в родині.

Модифікація: А.Долженко